castilblanco- Almaden - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu castilblanco- Almaden - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

castilblanco- Almaden

Blijf op de hoogte en volg Jac

15 Maart 2017 | Spanje, Almadén de la Plata

Vandaag een pittige stap. Deel 1 is 17km over de weg. Deel 2 gaat door een natuurpark met een pittige klim en afdaling aan het eind. Meer dan 29km

Deel 1 gaat goed. Na 3 1/2 uur hebben de km's erop zitten. Het was wel constant klimmen en dalen. Het hoogste punt lag op 560m.
Daarna naar rechts en het park in. Een mooi pad tussen de kurkeiken. Na een uur een ruime stop bij een boswachterij. Kaas en brood en water. Na een half uur gaan Michael en Marcel en ik verder.
De omgeving is schitterend. 3km voor het eind wordt het steil. 200 meter klimmen op een kort stukje. In mijn eigen tempo ga ik naar boven. En dat lukt. Boven eet ik een halve sinaasappel.
Dan omlaag en naar de alberge. Een pils gaat er wel in.
Na wassen en dorp verkennen gaan we eten. En na een glas wijn naar bed. Eerst dit blog en dan slapen.

• 16 Maart 2017 - 07:33

Ton Van Der Zalm:

Goed gedaan Jac, je bent een kanjer.