almaden-real-monesterio - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu almaden-real-monesterio - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

almaden-real-monesterio

Blijf op de hoogte en volg Jac

16 Maart 2017 | Spanje, Monesterio

Gisterenavond was ik moe, want de etappe was 35km. Daarom nu alsnog.

Om 8uur op pad. Eerst een rondje door het stadje en dan de natuur in. Je loopt door een heel groot natuurpark. Het landschap is schitterend. Mooie bossen en landhuizen en ook de zwarte varkens waar jambon iberico van gemaakt wordt. En natuurlijk klimmen.

Na 3.30uur zijn we in real. In een bar wordt gegeten en gedronken. En we ontmoeten Marcel.
Dan verder over een breed pad wat door het landschap golft. Mooie boerderijen in een open landschap.
Na 10km een stop bij een klooster. Paprika en kaas smaken prima.
De laatste 10km zijn niet mooi. Langs een autoweg over een smal pad of aan de wegkant. Het schiet wel op.

Een 4 km voor het eind verlaten we de autoweg. We gaan klimmen naar 750 meter. Mijn tempo daalt en ik ben blij dat ik boven ben. Dan naar de albergue in monesterio. Drinken, douchen enz.

Vanavond koken we zelf en nodigen nog wat mensen uit. Het eten is prima en het is gezellig. Om 11 uur lig ik in bed.

• 17 Maart 2017 - 12:04

Jan:

Je doet het goed.

Janencorrie

• 17 Maart 2017 - 12:46

Jan Brok:

Een flinke tocht gisteren,maar ook voor een bikkel zoals jij en hele prestatie.
    Veel loopplezier de komende weken.

• 17 Maart 2017 - 13:29

Liamaes:

Je doet het zeker goed Jac...vandaag de 5de dag alweer. Succes weer voor vandaag. Grts....