Dag 1 Malaga - Almogia vuurdoop 24km - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Dag 1 Malaga - Almogia vuurdoop 24km - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Dag 1 Malaga - Almogia vuurdoop 24km

Door: Jac

Blijf op de hoogte en volg Jac

13 April 2018 | Spanje, Málaga

Vandaag onze vuurdoop. Om half 8 aan het ontbijt (2 café con leche en 2 croissants. Om 8 uur vertrekken we bij de bar. De eerste 7 km lopen we langzaam omhoog en langzaam Malaga uit. Eerst nog enkele voorsteden en dan bij het collegio Europa naar links.

Intussen al enkele sanitaire stops gehad, want mijn darmen zijn niet in balans. Ik bewonder Jan om zijn geduld. Hij denkt, dat ik te veel tapas heb gegeten.

We hebben een hele tijd amper pijlen en dan een overdaad. Rood-wit, schelpen en gele pijlen. Regelmatig moet gps orde scheppen in de pijlenchaos. Eerst even zoeken tussen de crossbanen en de grintpaden, maar tenslotte vinden we de juiste onderdoorgang voor de camino. Onder de grote weg doet Jan zijn poncho aan. Ik niet, maar achteraf had ik het beter wel kunnen doen. Na korte tijd komen we in Junta de los Caminos. In een bar maken we een stop. Een koffie en wat eten. Het is dan nog 14km.

We lopen langs een asfaltweg en steken een rivier, de Rio de Campillas, over. Die staat droog en je vraagt je af of er ooit water in staat. Intussen regent het en dat zal het het de rest van de dag blijven doen.

Na de rivier gaan we klimmen. Mooie paden door een leeg landschap. Soms gaat het steil omhoog, soms iets minder. De wandelstokken komen goed van pas. Regelmatig moet er op een kruising gps bijgepakt worden om de goede route te kiezen.

Tegen half 1 krijgen we toch behoefte aan even droogte, een zitplek en wat te drinken. Onze wensen worden vervuld. In een heel kleine nederzetting lopen we een erf op. Er zijn 3 mannen bezig met het schoonmaken van de jachtbuit. Ik krijg een Cruzcampo en Jan een fanta lemon. Mijn boterhammen met kaas smaken super. Na een half uur gaan we verder na een groepsfoto.

Verder met heel veel klimmen. Elke hoogte wordt gevolgd door een nieuwe hoogte. Dan komt Almogia dichterbij. We zien het stadje tegen een berghelling liggen. Elke bocht komt het dichterbij. Dan nog 700 meter omlaag voor we aan de voet van de helling staan.
We lopen het dorp in. Omhoog en verder omhoog. Tot we een bar bereiken op een pleintje. Hier wat drinken en een tapas eten. Het regent nog steeds hevig. De wegen en trappen zijn steil. Het klimmen blijft duren. Aan het eind van het dorp horen we, dat we nog 200 meter moeten lopen naar de albergue. Het regent nog steeds.

De albergue is een slaapzaal met 8 bedden. We hebben bed 6 en 7. Douchen en verzorgen. De verwarming in de badkamer was niet aan. En dan naar de bar om te schrijven en weer warm te worden. Zo dadelijk eten en de route van morgen voorbereiden. Dan naar bed en hopen, dat de weersverwachting voor morgen uitkomt.

• 13 April 2018 - 18:40

Ton:

Lieve mannen,
    Wat een verhaal.
    Jammer van het weer, maar jullie genieten wel..
    Knap gedaan met de klimpartijen.
    Ik ben trots op jullie.
    Veel plezier morgen. Lieve groet.

• 13 April 2018 - 19:02

Jan Brok:

hier is het droog en jullie de regen in.
    Hopelijk komt voor jullie ook beter weer.
    veel succes en de groetjes

• 13 April 2018 - 20:13

Jeanne:

Het is zomaar een natte bedoening geweest. Misschien kun je het ook maar gehad hebben. Jullie zullen in ieder geval goed slapen.

• 13 April 2018 - 21:13

Greetje :

Hoi J en J
    Zal van avond een schietgebedje voor jullie doen voor beter weer en een rustig darmstelsel.
    Wij zitten in Domburg en het is hier droog
    Morgen een mooie wandeldag
    Groetjes Greetje en Frank

• 14 April 2018 - 08:53

Smeulders Martha:

Helaba, ik las uw verslag Jac maar merk dat er echt problemen waren en dan nog dat slechte weer tot nu toe zijn de goden jullie niet goed gezind, dit kan alleen maar beteren, Herman en ik duimen. Ergens zou ik die zoektocht ook wel graag doen.
    Veel moed en succes voor vandaag.
    Lieve groet.

• 14 April 2018 - 09:49

R.Verschuren:

Mannen, dit kan alleen maar beter worden!
    Sterkte en hopen op beter weer (en darmen).
    (Jac. Het kan toch niet van ons etentje bij De Butler zijn?)

Liefs Riet.

• 14 April 2018 - 11:18

Liamaes:

Een slecht begin mannen...maar het kan alleen maar beter worden...
    Jullie zijn hier in getraind!!!!
    Kijk uit naar jullie volgende bericht.
    Succes morgen.

grtsliamaes.