21-4 dag 9 Santa Cruz - Cordoba 26km - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu 21-4 dag 9 Santa Cruz - Cordoba 26km - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

21-4 dag 9 Santa Cruz - Cordoba 26km

Door: Jac

Blijf op de hoogte en volg Jac

21 April 2018 | Spanje, Córdoba

Om half 8 ontbijten we. Robert en Christiane zijn er ook. Net voor 8 uur groeten we ten afscheid en gaan op pad. Bij het hostal linksaf, even verder weer linksaf en al snel lopen we het dorp uit. Het is vandaag al de 9de wandeldag en in Cordoba sluiten we deze camino af. Wanneer we de rest lopen, weten we nog niet. Het is wat grijs, maar het regent niet. De temperatuur gaat vandaag weer over de 20 graden. Goed wandelweer.

Ook is het goed, dat de eerste km’s over asfalt gaan. In gedachten terugkijken en evalueren over de voorbereiding, de rugzak, het wandelen en nog veel meer. Na wat km’s linksaf en dan is het klimmen en dalen. Grindpaden, paden van witte steenslag, blubberpaden en soms asfalt. Het landschap is eentonig. Olijven, wat graan en nog lege grond. Af en toe hoor je een tractor of een jeep met aanhanger. Verder is de wereld leeg.

Enkele keren nemen we een pauzestop. Wat eten en drinken en dan weer verder. Goed opletten op het drinken, want er is onderweg niets te krijgen. Langzaam vermalen we de kilometers onze onze voeten. Cordoba komt langzaam dichterbij.

Ineens zien we een grote stad aan de einder. Dat moet Cordoba zijn. We lopen er niet gelijk naar toe, maar slingeren door het landschap. Het blijft duren. Tot we ineens rechtsaf moeten. Dan de A4 over en we lopen over een lange straat richting centrum. Bij de eerste bar een stop. Jan koffie en ik bier. Hier knapt een mens van op.

Dan verder naar het centrum. Het wordt steeds drukker. Bij de brug is het zo druk, dat de tegenstelling tussen afgelopen week op de Camino en de binnenstad van Cordoba niet groter had kunnen zijn. Duizenden toeristen met selfies en boekjes, met ijsjes en in koetsjes.

We gaan naar de jeugdherberg, schrijven in, droppen onze rugzakken en gaan de stad in op weg naar de Mezquita, een mix tussen een kerk en een moskee. We lopen een uur rond binnen en gaan dan weer naar de herberg. Douchen, wassen en schrijven. En de terugweg uitzoeken naar Malaga.

Vanavond eten in de jeugdherberg, op tijd naar bed en morgen naar Malaga na het ontbijt.

• 21 April 2018 - 21:14

Willie:

Ik heb al Jullie verslagen gelezen.
    Heel moedig gedaan het klimmen en Dalen.

Goede reis naar Etten-leur
    Groeten Willie-johan

• 21 April 2018 - 21:26

Rosita:

Mooi gedaan heren!

• 22 April 2018 - 06:40

Cees.Notenboom:

Mooi gedaan Jan en Jack,
    Jullie komen met fijne herinneringen terug naar Etten-Leur.
    Een vlotte reis naar huis toegewenst.
    Cees

• 22 April 2018 - 16:09

Jeanne:

Knap gelopen mannen!
    Zo'n tocht doet je naar meer verlangen. Plan maar op tijd de volgende fase. Oh ja, ik zal nu maar 1 keer op reageren klikken.

• 22 April 2018 - 18:35

Ida:

Hoi Jac en Jan
    Wat een avontuurlijke dagen hebben jullie "achter de rug"!! Geweldig.
    Terug in Nederland zullen jullie de OLIJFBOMEN missen! en ik jullie PRACHTIGE reisverhalen.
    Een goede terugreis.

• 22 April 2018 - 20:27

Liamaes:

HALLO Jan en Jac
    WAT EEN PRACHTIGE VERSLAGEN HEBBEN WIJ WEER MOGEN LEZEN! ?
    HEB ER VAN GENOTEN...
    WENS JULLIE VOOR NU EEN GOEDE TERUGREIS EN EEN WELKOM THUIS....
    GRO ETEN VANUIT HOEVEN. ...EN VAN "TON VAN DE ZALM"..MEEGELOPEN VANDAAG MET DE VAN GOGHWANDELING VAN DE FEETER. .

• 22 April 2018 - 21:36

Smeulders Martha:

Tof mannen, een dikke proficiat en wat hebben jullie het weer goed gedaan. Bij een volgende wandeling hoor ik er meer van met misschien weer extra anecdotes.
    Zijn jullie al terug in Malaga en wanneer is de terugreis?
    Wij gaan deze week 3 dagen fietsen in Limburg naar de prachtige bloesems. Inge en Luc zijn deze week in de buurt van Maastricht een 2 daagse bloesemwandeling gaan doen, was prachtig maar weinig wandelaren.
    Voor jullie zal de rust nu meer dan welkom zijn en geniet nog na.
    Lieve groet Herman& Martha

• 22 April 2018 - 22:03

Jan Brosens:

Ik heb genoten van jullie verslagen,met mijn gedachten was ik er zelf bij.Proficiat
    Groetjes en tot ziens.
    Jan Brosens