Arles - Saint Gilles du Gard - Reisverslag uit Saint Giles Islands, Trinidad en Tobago van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Arles - Saint Gilles du Gard - Reisverslag uit Saint Giles Islands, Trinidad en Tobago van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Arles - Saint Gilles du Gard

Blijf op de hoogte en volg Jac

11 Maart 2019 | Trinidad en Tobago, Saint Giles Islands

Vanmorgen om 7uur mijn bed uit. Aankleden en rugzak klaarmaken en ontbijten. Ik was de enige pelgrim. Wel een Nieuwzeelandse die Nederlands spraak, een engelssprekende Deen en een Japanner. Voor de Japanner was ik een bezienswaardigheid. Hij heeft wel 5 foto’s gemaakt.

Dan de deur uit en op pad. De route heb ik snel gevonden. Via de hoofdstraat naar een brug over de Rhone, na de brug rechtsaf omlaag en verder over de kaden. Het wordt stil op de weg. De eerste km’s nog een moeder met kinderen die naar school gaan, dan enkele km’s honduitlatende Arlesianen en nog iets verder enkele trimmende vrouwen. Na een km of 5 is het stil.

Ik loop over een dijk langs de petit Rhone, een aftakking van zijn grote broer. De weg door de Camargue is niet meer veilig vanwege het vele verkeer.

Rechts ligt de rivier en links krijg je een indruk van de boerenbedrijven in deze wereld. Rijst, druiven, koeien en paarden en peren. De boerderijen zijn groot.

De km’s rijgen zich aaneen. Na de A54 neemik een pauze. Ik heb er dan 12van de 22km op zitten. Mijn brood van gisteren is niet lekker meer.

Verder genieten van het zonnetje. Het is nu 16 graden en het jack is uit. Morgen ook in korte broek.

Dan ligt er een oude spoorbrug en daarmee kom ik aan de andere kant van de Rhone. Ik moet denken aan het halvezolenpad bij Waalwijk.

Dan komt Saint Gilles in de buurt. Ik moetnog een 4 km. Mijn rugzak wordt zwaar. Het wordt tijd, dat ik aankom. En na een uur gebeurt dat ook. Eerst een pilsje drinken, want ik heb dorst. Dan naar de albergue. Ik ben de eerste pelgrim en ik zoek een bed uit. Dan wassen en douchen en scheren. Als ik klaar ben met alles, komt er nog een pelgrim. Een gendarme uit Arles die naar Montpellier loopt.

Ik bezoek de kerk, maak een rondje in de stad en ga schrijven. Om 7 uur gaan we, de gendarme en ik, eten in een restaurant met een menu pelerin. Na het eten naar bed, want morgen is het31km.

  • 11 Maart 2019 - 14:05

    Jan Brok:

    Jac, een goed begin is het halve werk.Groetjes

  • 11 Maart 2019 - 17:19

    Jeanne:

    De kop is er af. Je bent goed op weg en het is fijn dat je al iemand gevonden hebt om samen mee te gaan eten. Het worden morgen heel wat kilometertjes, ik ben benieuwd.

  • 11 Maart 2019 - 18:25

    Jan:

    Dag Jac.
    Ik vind het leuk de tocht te volgen, die ik 10 jaar geleden heb mogen doen.
    Ik volg jou met veel interesse.
    Ik beleef het, via mijn dagboek, met veel ik interesse.
    Geen succes, want het is voor jou maar een makkie.

  • 11 Maart 2019 - 18:31

    Liamaes:

    Hoi Had...idd de kop is er af.
    Hoop dat je een goede nacht maakt en veel succes morgen.
    Ik lees je graag...Groetjes

  • 11 Maart 2019 - 18:58

    Cees:

    He Jac eeen goed begin. Hoe zwaar is jouw rugzak ? Ik heb gisteren alles ingepakt en kom zonder drinken en eten op 9 kg. Straks nog 2 liter water en wat eten dan kom ik op ongeveer 12 kg uit denk ik. Zondag vlieg naar Sevilla en dan begint het . Succes met lopen verder. Geniet ervan . Gr Cees

  • 12 Maart 2019 - 09:45

    R.Verschuren:

    Je bent met de gendarme in goede handen. Op pelgrimstocht met een gendarme: jou kan echt niks meer gebeuren. Bofferd!.
    Ik hoop dat alles voorspoedig blijft gaan, met lekkere temperaturen.
    Gr. Riet

  • 12 Maart 2019 - 17:11

    Martha:

    Dag Jac,ik heb nog niets laten horen maar volg je wel op je tocht. Het is weer zeer afwisselend en regelmatig heb je weer iemand waar je mee kan klappen, leuk toch? Hier en daar is het zwaar maar misschien kan dan een paard je helpen. Ook afwisselende temperaturen maar heb je ook veel wind en regen? Hier is het een rotweer.
    Tot volgende keer en zet je bedevaart vol goede moed verder.
    Sportieve groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 101227

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: