Montpellier - Montarnaud - Reisverslag uit Montarnaud, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Montpellier - Montarnaud - Reisverslag uit Montarnaud, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Montpellier - Montarnaud

Blijf op de hoogte en volg Jac

14 Maart 2019 | Frankrijk, Montarnaud

Vanmorgen om 7uur eruit. Na wassen heb ik mijn spullen van de slaapzaal gesleept. Je wilt niemand tot last zijn. Na een heerlijk ontbijt om half 9 op pad. Eerst naar de kathedraal St.Pierre. Ik wacht geen uur voor een stempel en ga op pad.

In het begin loop je onder/langs het aquaduct. De weg is goed aangegeven en na 8km een ruime stop in euromedicine. Grenadine met bubbeltjeswater. Een prima combinatie. Die houden we erin.

Na 11km in Grabels weer een ruime stop. Een stempel in de kerk,een broodje en drinken in de bar. Dan weer op pad. Nu 9km naar Montarnaud. Voor de eerste keer worden de stokken gebruikt. Ik ben blij, dat ik ze meegenomen heb.

Stukjes bij beetjes gaat het omhoog. Ik kan het nog. Het is wel goed uitkijken om niet op van die scherpe stenen te stappen. Bij Bel-air gaan we dalen. Ik heb nu wind op kop. Vechten tegen de wind. Na bel-air ga ik omlaag. Na een tijd zie ik Montarnaud liggen.Elke keer als ik denk, dat ik naar rechts moet, moet ik nog een stukje door. Na keer 3 ga ik naar rechts.

Ik word aangesproken door een man uit Susteren. Een leuk gesprek. In het Frans, want Nederlands spreekt hij niet meer.

Ik loop het dorp in. Het is uitgestorven. Ook alle winkels zijn dicht. Ik ga naar mijn gite. Die is gelukkig wel open. Veel wassen, de rugzak herschikken. Dan inkopen doen, want ik kook zelf.

Terug naar de gite en koken. Ik kan het nog en het smaakt voortreffelijk.

Daarna mijn blog schrijven en me voorbereiden op morgen.

Groet allemaal

  • 14 Maart 2019 - 16:56

    Liamaes:

    Hoi Had...

    Een dag van bijna 30 km vandaag...En vlgs bijna in je upje...
    Een kleine ondersteuning schrijf je. Niet voor niets dus meegenomen.
    En bovendien gekookt....Wel een voordeel...je kookt wat je lekker vindt...
    Een goede nacht voor je en succes morgen...

  • 14 Maart 2019 - 18:22

    Jeanne:

    Fijn dat je de weg zo goed kon vinden.
    Ook het klimmen lukte goed en dat is toch altijd weer even uitproberen.
    Je bent weer aardig op weg. Succes verder.

  • 15 Maart 2019 - 10:24

    R.Verschuren:

    Jac,
    Het zijn lange dagen, maar je komt er zo te horen goed doorheen. Goede oefening voor je frans.
    (niet voor niets op les geweest).
    Nog veel loopplezier verder.
    Gr. Riet.

  • 15 Maart 2019 - 13:32

    Wim Bekkers:

    Bonjour Jac,

    Le meilleur exercice en français, c'est de le pratiquer sur le terrain.

    Pluie et vent du matin,
    n'arrêtent pas le pèlerin

    Je te souhaite encore beaucoup de compagnes françaises pour alléger ton chemin.
    Intéressant de lire tes expériences
    Bon courage
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 101257

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: