Dag 1 Reims - Rilly 12km - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Dag 1 Reims - Rilly 12km - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Dag 1 Reims - Rilly 12km

Door: Jac

Blijf op de hoogte en volg Jac

27 April 2018 | Frankrijk, Rilly-la-Montagne

Om 8 uur ben ik bij Frank en Greetje. Frank zal ons naar Reims brengen. Heerlijk toch. Nog even op de achterbank in de auto een matige nacht compenseren. Om half 1 stappen we bij de jeugdherberg uit, zwaaien Frank uit en droppen onze rugzakken op onze kamers in de jeugdherberg. Heel vriendelijk is de juffrouw achter de balie niet. We willen vandaag nog 12 km lopen naar Rilly, maar we gaan toch eerst maar even naar het station hoe het met de greves(=staking) is. Een goede keus. Vandaag kunnen we terugkomen uit Rilly. Morgen rijdt er maar 1 trein naar Rilly. Om 6.45u. Vroeg uit bed dus. Dan op pad. Eerst een stuk door de stad en dan een aantal km’s tussen kanaal en rivier. Lekker stappen en veel te zien. O.a. Veel roeiers. Vlakbij Cormontreuil van het water weg en richting Louvain. We lopen een hele tijd door druk verkeer en dat voelt niet fijn. Ter onderbreking een koffie drinken en dan weer verder. Na even zijn we over de A4 gegaan en dan naar rechts, naar Trois Puits. Al gauw lopen we tussen de wijnvelden voor de Champagne. Een vrouw geeft uitleg over enten en druivensoorten. Trois Puits lopen we door en dan naar Montbre. Ook daar is het rustig. Tot slot naar Rilly. Een mooi dorp in een dal. Morgenvroeg zijn we er weer. We zoeken het station op en na 20 minuten brengt de trein ons naar Reims terug. Onderweg naar slaapplaats doen we wat boodschappen voor morgen. Dan wat gaan eten. Vanavond een pizza met Chianti. Het kan veel slechter. Voor we naar binnen gaan in de jeugdhergerg staat er een club brabo’s en Belgen. Na een kort gesprek naar bed. Morgen is het vroeg. Net voor het inslapen, realiseer ik me, dat het een erg actieve eerste dag was.

• 30 April 2018 - 19:40

Jeanne:

Ben je helemaal naar Reims gebracht?