Op reis naar Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Op reis naar Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Op reis naar Arles

Blijf op de hoogte en volg Jac

10 Maart 2019 | Frankrijk, Arles

Ik slaap onrustig, want zondag 10 maart begint mijn reis naar Arles, de start van de via Tolosana. Victor zet me af bij station Noorderkempen. Eerst met de trein naar Brussel en dan met de TGV naar Marseille. Vijf uur zitten. Ik zal blij zijn met een stuk lopen.

In trein bereid ik me voor op de aankomst in Arles. De looproute van station naar St.Trophime wordt bestudeerd. Ik wil in de kerk een credential kopen en vragen naar de pelgrimsmis. Als ik in de St.Trphime kom, is er een mis bezig. Na de mis koop ik een credential en krijg de pelgrimszegen. En even contact zoeken met Vincent van Gogh. Zijn terras en gele huis bekijken.

Dan naar mijn slaapplek. Ik slaap op een kamer met een Japanner. Ik ben de enige pelgrim.

Morgenvroeg op tijd er uit en dan op pad


  • 10 Maart 2019 - 16:29

    Ton:

    Lieve Jac,
    Fijn te lezen dat je reis voorspoedig is verlopen.
    Je hebt een credential en de zegen, dus een goed begin.
    Welterusten en maak er een mooie wandeling van.

  • 11 Maart 2019 - 07:51

    Wim Bekkers:

    Bonjour Jac,

    Tu pourras profiter à plein coeur d'une randonnée dans un beau paysage. J'espère que tu feras aussi de belles rencontres et que le temps sera un peu moins tempétueux qu'ici.

    Bon courage
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 101266

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: