Montarnaud -st.Guilhem - Reisverslag uit Montarnaud, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Montarnaud -st.Guilhem - Reisverslag uit Montarnaud, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Montarnaud -st.Guilhem

Blijf op de hoogte en volg Jac

15 Maart 2019 | Frankrijk, Montarnaud

Vanmorgen om 6.45u eruit. Het dagelijkse ritueel. Vandaag brood met kaas. Dan de rugzak in orde en de uitweg zoeken uit Montarnaud. Het eerste stuk gaat prima. Het stuk daarna niet zo. Klimmen over van die losliggende stenen. Het schiet niet op. Na een klein uur afzien kom ik op een asfaltweg. Ik wist niet, dat dat zo lekker kon aanvoelen. De volgende 5km loop ik langs de weg tot in La Boussiėre. Ik drink wat op de markt en na een ruime stop ga ik weer verder naar Aniane.

Een anderhalf later ben ik er. In Aniane is het druk. Voor me loopt een moeder met een kind dat niet vooruit wil. Ik bied het kind mijn wandelstok en dan vindt ze het schitterend. 50meter verder krijg ik mijn stok met een brede lach terug. Eventjes verder ga ik lunchen. Une assiette avec charcuterie. Het smaakt super.

Dan weer op pad. Dit keer de wit-rode bordjes. Ik loop Aniane uit en 4 km loop ik langs een berghelling uit te kijken op Aniane. Dan naar links naar de pont du diable. Een duivelsbrug uit 1031. Het ziet er prima uit.

Na wat foto’s naar rechts naar St.Guilhem. Het is nog ruim 3km. Na een km komt er een Fransman uit Toulouse voorbij. Eerst kennismaken en wat kletsen. Gezellig. Hij loopt dan door.

Na een ruim half uur loop ik St.Guilhem in. Speciaal, want ik ben hier met Maria in 1986 geweest. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Toen was het druk, nu is er bijna niemand. Ik ontmoet een groep leerlingen uit Den Bosch. Ik ben een bezienswaardigheid. Dan naar een brasserie. Ik proef een wijn uit Gignac. Heerlijk. Bij de brasserie een Nederlander die hier woont. Eerst getrouwd en een kind gemaakt en dan gescheiden. Hij zit vast aan St.Guilhem. Anders ziet hij zijn kind niet meer.

In de abdij wassen en douchen. Ik ben weer de enige pelgrim. Daarna wat eten in het restaurant. Mijn Fransman van vanmiddag heeft net besteld. Ik bestel ook en samen eten we. Gezellig.

Net na half 9 ga ik terug naar de herberg. Ik schrijf mijn blog af en dan naar bed.

  • 15 Maart 2019 - 18:34

    Greetje:

    Hoi Jac
    Het klinkt goed allemaal.
    Mooie herinneringen ook zijn je erg dierbaar
    Morgen weer een mooie wandeling toegewenst

  • 16 Maart 2019 - 13:34

    Cees Notenboom:

    Het gaat goed Jac, zo te lezen.
    Dat kind word later gegarandeerd ook een pelgrim.
    Prachtig om weer even het gevoel terug te krijgen van die mooie tijd met je vrouw.
    Veel succes en lekker wandelweer gewenst.
    Cees

  • 16 Maart 2019 - 16:07

    Ida:

    Hoi Jac
    Fijn dat de tocht goed verloopt.
    Het begint al op te schieten.
    Hier stormt en regent het nog steeds.
    Geniet van de mooie dagen, de route en de mensen tijdens je wandeling.
    Nog veel succes!
    en groetjes

  • 17 Maart 2019 - 12:22

    Smeulders Martha:

    Dag Jac,tweede poging want ik zie die eerste nergens staan, waarschijnlijk iets fout gedaan.
    Ik volg je elke dag vol bewondering want ergens is het toch af en toe een lijdiensweg, moet een bedevaart zijn, toch? Buiten de wind valt het weer misschien toch mee en ook je kennismaking met enkele mensen, zo heb je toch je babbel.
    Veel moed op je verdere tocht.Wij hadden vandaag een wandeling met regen, wind en hagel, in Rijkevorsel.
    Sportieve groet.
    Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 101301

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: