Saint-Guilhem -St.Jean de Blaquiere - Reisverslag uit Montarnaud, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Saint-Guilhem -St.Jean de Blaquiere - Reisverslag uit Montarnaud, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Saint-Guilhem -St.Jean de Blaquiere

Blijf op de hoogte en volg Jac

16 Maart 2019 | Frankrijk, Montarnaud

Een slechte dag.
Ik vertrek eergisteren laat. Er is geen bakker in dat dorp en in het restaurant kon ik pas om 8.15u eten. Ik eet niet veel en neem een croissant en een stukje stokbrood mee voor onderweg. Behalve wat water is er onderweg niets.

Ik loop het dorp uit en begin aan de klim. Ik had er vreselijk tegenop gezien, maar dat viel mee. Na een anderhalf uur sta ik boven. Boven even rust en dan over mooie en brede paden omlaag. Ik voel me prima. Lekker in het zonnetje en best een beetje trots op mezelf.

Onderweg naar Arboras mis ik een afslag. Ik schakel google maps in en kom weer op route. Het kost wel 3 extra km’s. Via de route naar Arboras. Er is een waterpunt en dat was het. Na wat eten verder.

Ook nu moet ik weer omhoog. Het gaat best goed, maar ik word toch wat moe. In het bois de Vierges gaat het verkeerd. De afdalingen zijn steil en op het pad liggen veel kleine steentjes.

Ik schuif onderuit en kom goed weg. Alleen wat schaafwonden. Even later glijd ik weer weg. Ik voel me net een slechte koordanser op een touw met zeep. In de volgende km’s ga ik nog 2x onderuit. Met veel pijn en moeite vind ik iemand die me de gite wijst.

Eerst uitkleden en douchen en de schade opnemen. Een aantal plekken zijn geschramd en beurs. Snel wat eten halen, want een bakker is er tot 7uur en het restaurant is dicht. Feest wordt het vanavond niet. Op tijd naar bed en rusten.

  • 18 Maart 2019 - 08:07

    Riet:

    Jac,
    Ik reageer wat laat, maar wat vervelend voor je. Pas maar op, dat je heelhuids thuiskomt.
    We zouden nog uit eten gaan, weet je wel. Ik hou je wel aan die belofte!
    G. Riet

  • 18 Maart 2019 - 14:28

    Jeanne:

    Wat vervelend dat je zo zoeken moest en dat de afdaling dan ook nog zo tegen valt. We zien je graag gezond weer thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 101241

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: