Baños de Montemayor - Fuenterobble - Reisverslag uit Fuenterroble de Salvatierra, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Baños de Montemayor - Fuenterobble - Reisverslag uit Fuenterroble de Salvatierra, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Baños de Montemayor - Fuenterobble

Blijf op de hoogte en volg Jac

29 Maart 2017 | Spanje, Fuenterroble de Salvatierra

Vanmorgen om half 8 in het donker vertrokken. Sara heeft haar hoofdlamp op. De eerste uitdaging is de beklimming van de puerta de bajar. Een klim van bijna 200meter. Het gaat vlot.

Dan 250m dalen door een schitterend landschap. Dan nog stuk omhoog naar Calzada de Bejar. In dit dorp is niks. Op een marktplein eten en drinken. Lekker in de zon. Een bar is er niet.

Dan weer verder. In Valverde de Valdelacasa is de bar open. Kaas en chips en fanta lemon. Met een gevuld gevoel verder naar Valdelacasa. De klim verloopt vlot. Intussen is het wel warm geworden. Korte broek en shirt met korte mouwen.

Dan nog 8km. We klimmen tot boven 1000meter. Net na 4 uur zitten onze 33km erop. We ontmoeten Michael en Marcel weer.
De herberg is een soort vrije inval. Ieder doet maar wat. Donativo en lekker eten vergoedt veel.
Schrijven en bloggen na een pilsje.

De dag was pittig en warm en lang. Nog 2 dagen en dan zit het er op.

  • 29 Maart 2017 - 20:40

    Jeanne:

    Je bent al ver Jac. Aan jouw verhalen te horen heb je goed gezelschap.
    Ook hoor ik soms verhalen over pittige etappes, maar je doet het nog steeds goed. Ik ben benieuwd naar alle verhalen als jij straks thuis komt.
    Succes met de laatste twee dagen, stukken,
    Weet je al wanneer je naar huis vliegt?

    Groetjes jeanne

  • 29 Maart 2017 - 21:21

    Jan:

    Dag Jac.

    Ik ben jaloers op jou.
    Het gaat goed. Ik lees elke dag in mijn dagboek hoe het mij vergaan is. Practica elke dag dezelfde etappes.
    Alleen het weer is beter en denk ik minder door het water.
    Nog even vol houden. Het is zo zaterdag.
    Geniet er nog even van.

    Groet.

  • 29 Maart 2017 - 21:47

    Ton:

    Hallo Jac,

    Wat loop jij lange afstanden. Goed gedaan hoor.
    In Fuenteroble voelde ik me echt pelgrim. Zo liefdevol werden we ontvangen en zo ontspannen en heerlijk eten.
    Morgen naar Morille?
    Ik lees je verslagen met veel plezier.
    Je bent er bijna.
    Veel wandelplezier nog.
    Lieve groet van Ton.

  • 30 Maart 2017 - 08:34

    Cees. Notenboom:

    Dag Jac,
    Weer een pittige afstand gelopen gisteren. Neem mijn petje voor jou af.
    Het kan nu niet meer verkeerd gaan. overmorgen loop je de prachtige stad Salamanca binnen.
    Is het einde tocht de La Plaza Mayor bij die twee prachtige Kathedralen?
    Veel succes voor de laatste twee etappes.i

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Fuenterroble de Salvatierra

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 101537

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: