zwaar en schitterend - Reisverslag uit Ambía, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu zwaar en schitterend - Reisverslag uit Ambía, Spanje van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

zwaar en schitterend

Blijf op de hoogte en volg Jac

17 September 2017 | Spanje, Ambía

Ik wil niet in het donker lopen. De meesten zijn al weg als ik de albergue sluit en de sleutel bij de guardia civil in de bus gooi. Daarna een koffie in de bar en om half 8 op pad. Het is bijna licht.

Na 300m ben ik het dorp uit. Over een landweg loop ik door een aantal dorpen. Er zit ijs op de auto's en een wild zwijn ligt dood aan de kant.

Om 8.45 begint de klim naar albergueria. Van 500 naar 900 meter in 5km. Pittig. Om 10uur ben ik boven. Even wat drinken en op adem komen.
Dan naar de schelpenbar. Ik kan de schelp van Jan niet vinden. Ik drink wat en ga weer verder.

Naar Villar moet je eerst omhoog en dan omlaag. Ik drink wat en eet mijn kaas.
Dan nog 14km naar het eind. Soms asfalt, soms een dorp. In Boveda krijg ik een blikje cola van een vrouw. Heel lief.
Verder over asfalt en grint. Na bobadela weer de natuur in. Mooie uitzichten. Op een losse-stenen pad schaaf ik mijn elleboog.
Om half 4 ben ik bij de albergue. Alle benedenbedden zijn vol. Ik loop naar Xunqueira en vind onderdak bij casa Tomas.
De hele albergue-club eet in het restaurant naast ons.
Zo dadelijk de was uit de machine en de droger in. Leuke voordelen van een hostal.
Morgen naar ourense.

  • 18 September 2017 - 00:00

    Greetje:

    Hoi Jac
    Het lopen gaat je goed af leuk om te lezen dat je geniet
    Op de foto zit je te stralen
    Morgen weer een mooie wandeling toegewenst
    Groetjes Greetje en Frank

  • 18 September 2017 - 10:28

    Cees Notenboom:

    Dag Jac, Je bent top en hebt een geweldige conditie opgebouwd. In een uur 5 km. naar boven klimmen.
    Ik neem mijn petje voor je af. En dan die foto, een pelgrim die steeds meer plezier krijgt in zijn wandeltocht.
    Het ga je goed de laatste dagen.
    Wandelgroeten,
    Cees

  • 18 September 2017 - 20:46

    Jeannej:

    Daar hangen wel heel veel schelpen Jac. Hangt daar de jouwe nou ook bij?
    Je bent nu aan de laatste week bezig en de conditie is zo te merken nog steeds oké.
    Ga zo door Jac. Je doet het prima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 101475

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: