Gallargues - Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu Gallargues - Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Jac Bruin - WaarBenJij.nu

Gallargues - Montpellier

Blijf op de hoogte en volg Jac

13 Maart 2019 | Frankrijk, Montpellier

Een aparte dag. Dat werd het.

Na het ontbijt ge-ehboot. Mijn Franse wandelgenoot had 2 blaren. Eentje zag er niet best uit. Na de behandeling wel op pad. Hij zou 20km lopen en ik 30. We vertrekken pas om half 9.

Eerst het dorp uit. Het was al 8 graden. Bij de rivier de Vidourle naar rechts om een Romeinse brug te bewonderen. Dan komen we in Villetelle. We nemen de blauwgele pelgrimsroute. Door de aanleg van de A9 is het landschap danig verbouwd.

Het is wel lastig, want de gps-track klopt niet. Lopen op de aanwijzingen onderweg. Gelukkig zijn die goed.

Soms is het best zoeken. Onder de A9 door en dan 50meter verder via een andere weg weer terug. Mijn Fransman heeft een slaapplek in Saint Genies. Ik loop mee naar het dorp.

Na 20km wil ik best een pilsje drinken. Het wordt een Hoegaarden. Ineen bar een assiette avec charcuterie besteld. Het doet me goed. Ik neem afscheid van Gerard en ga alleen verder.

Ik neem de roodwitte chemin om in Vendargues te komen. Lekker door het bos lopen, maar wel uitkijken voor grote stenen.

Om half 4 in Vendargues. Na 5 minuten wachten stap ik in de bus. De chauffeur zet me naast de tramhalte af en ik stap in lijn 2. Ik word door 3 Franse vrouwen geadopteerd. Zij betalen mijn tramkaarten en apres une coversation zetten ze me bij de goede halte de tram uit. 10 minuten later ben ik in de herberg.

Ik probeer mijn slaapplaats in St.Guilhem te boeken, maar dat lukt nog niet.

Zodadelijk wat eten en weer op tijd naar bed.

  • 13 Maart 2019 - 16:37

    Jan:

    Dag Jac.
    Morgen gaat het beginnen. De bergen komen er aan.
    Morgen een voorbode en na St. Guilhem gaat het echt beginnen. Voor een klimgeit zal dit geen probleem zijn.
    Jij hebt in ieder geval veel beter weer dan wij.
    Het gaat je goed.

  • 13 Maart 2019 - 16:38

    Greetje :

    Hoi Jac
    Fijn dat je mooi weer hebt en een medewandelaar.
    Wel voorzichtig lopen want ik ben er niet om je omhoog te helpen

  • 13 Maart 2019 - 16:56

    Jeanne:

    Hoi Jac,

    Deze dag lijkt me veel interessanter dan gisteren. Het is leuk om met iemand te lopen en je hebt het maar goed voor elkaar, dat je door 3 vrouwen verzorgd bent.
    Het lijkt me wel lastig om de route te moeten zoeken, maar zo te horen ben jij daar weer handig genoeg in geweest. Succes morgen.

  • 13 Maart 2019 - 17:53

    Liamaes:

    Je hebt 30 km gewandeld vandaag?
    Je gaat goed...Lekker veel aandacht...ze maken je daar niks..Morgen veel succes Jac...Hoop dat het niet zo zwaar wordt als dat Jan het zegt....maar hij weet het...succes voor morgen!!

  • 14 Maart 2019 - 03:31

    Cees:

    Het gaat zo goed met je , dat je een wandelmaat afzet bij 20 km en zelf doorgaat naar de dertig.
    Het weer is ook stukken beter dan hier. Weer een mooie wandeldag gewenst vandaag. Cees

  • 14 Maart 2019 - 12:51

    R.Verschuren:

    Jac, wat een verwennerij door 3 franse vrouwen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jac

Ik ga weer op pad als pelgrim. Aanstaande zondag, 12 maart 2017, stap ik in het vliegtuig naar Sevilla. Ik wil wandelen tot Salamanca, 500km verder.

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 101330

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 25 Februari 2019

Via Tolosana 2019

27 April 2018 - 09 Mei 2018

Camino Campaniensis 2018

10 April 2018 - 23 April 2018

Camino Mozarabe 2018

05 September 2017 - 25 September 2017

Salamanca-Santiago de Compostela

12 Maart 2017 - 03 April 2017

Sevilla - Salamanca

Landen bezocht: